۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۲۰

پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به قزوین- ۴

سد نهب ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

سد نهب ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: سد نهب در سال ۹۹ آبگیری اولیه شده و در حال حاضر نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

منصور ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان عملیاتی شدن مصوبه سفر ریاست جمهوری در حوزه سد نهب اظهار کرد: سد نهب در سال ۹۹ آبگیری اولیه شده و درحال حاضر نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می‌شود با تخصیص اعتبارات مورد نیاز این سد در سال جاری به بهره برداری کامل برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بیان کرد: المان سد، شبکه آبیاری پایین دست و جایگزین راه روستایی شیزر از جمله اقداماتی است که در مرحله اجرایی قرار دارد.

وی افزود: تنظیم ۸۰ میلیون متر مکعب آب رودخانه خررود جهت بهبود آبیاری ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از جمله اهداف ساخت این سد بوده و همچنین ۲۵ میلیون متر مکعب آب نیز جهت تغذیه مصنوعی وارد آبخوان دشت می‌شود و حدود ۵/۲ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز محیط زیست از این سد رهاسازی می‌شود.

این مسئول با تاکید براینکه منبع تغذیه سد رودخانه خررود است ابراز کرد: اعتبار صرف شده برای این سد حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بوده و اعتبار مصوب شده در سال جاری برای سد نهب ۲۱۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی در پایان گفت: پیشرفت فیزیکی سایر اجزا اجرایی سد از جمله جایگزین راه روستایی شیزر ۷۳ درصد بوده و ما امیدواریم بتوانیم در هفته دولت سال جاری این سد را به بهره برداری کامل برسانیم.

کد خبر 5764671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha